reklama

Mala talent, chuť aj odhodlanie. Chýbali jej však peniaze...

O tom, ako peniaze hýbu svetom..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Tenis som súťažne hrávala desať rokov. Športu sa venujem aj dnes. Už len rekreačne. Dal mi veľa krásnych spomienok, spoznala som dobrých aj zlých ľudí, precestovala som veľa miest a užila som si to. Nevynikala som, ale mám pár víťazstiev. Na naše tréningy nezabudnem. Horšie spomienky sa strácajú a ostáva len to krásne. To tak väčšinou býva. A tak by to aj malo ostať.

Tenis hráva veľa mladých. Dali by sa rozdeliť do niekoľkých skupín. Tí, ktorí majú peniaze a svoje dieťa tlačia aj napriek jeho apatii k športu. To sú ockovia, čo chcú mať silou mocou z umelca športovca. Väčšina týchto detí sa v puberte začne vzpierať, rodičom vykrikuje, všetko to, čo musela kvôli športu obetovať a nenávidí ich za to. Prístup typu "musíš" vydrží tak maximálne do puberty. Na turnajoch som sa často stretávala s namyslenými maznáčikmi, ktorí začali rodičom prerastať cez hlavu. Dovoľovali si ku nim čoraz viac. Často po rodičoch kričali, alebo do nich vpálili loptičku, trucovali a nadávali im.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej sú to tí normálni, ktorých baví to, čo robia, snažia sa a tešia sa z každého víťazstva. Do tejto skupiny by som zaradila aj seba a vlastne, aj všetkých mojich spoluhráčov. My sme sa na turnajoch bavili. Keď sme boli menší, hrávali sme skrývačky alebo naháňačky. Turnaj tvorila zábavná cesta tam, občas zaplakania hodný zápas a ešte lepšia cesta domov. Od rodičov som mala určitú podporu, ale nerobili sme si veľké nádeje. Len chuť nestačí. Vďaka športu som sa toho veľa naučila. Nemôžem na neho povedať ani jedno krivé slovo.

Najosobitejšou skupinou sú mladí ľudia, ktorí majú veľké odhodlanie, sú vďační za každý tréning, majú obrovský talent a potenciál. Dievčaťu, ktorej príbeh by som Vám chcela priblížiť, k úspechu ale chýbali peniaze. Nazvime ju Nika. Žila len s mamou. Mali dosť veľké finančné problémy. Nemohli si zaplatiť tréningy, ktoré by potrebovala. Ako vieme, talent treba rozvíjať. Ona ho mala na rozdávanie. Stretli sme sa s ňou na turnaji v jej rodnom meste. Bola milá, poctivá, ale svojím spôsobom kus zvláštna. Vážila si svoju mamku, všade chodili spolu. Keďže sa nezúčastňovala turnajov, v rebríčku nebola vysoko. Jej tréner ju istý čas trénoval aj zadarmo. Asi v nej niečo videl. Mala nádherné údery, mala v nich istotu a na kurte nikdy nerobila scény, ako niektorí. Nebála sa zariskovať. Získala si srdce aj môjho trénera a ten jej navrhol hosťovať v našom tíme. Súhlasila. A tak každú nedeľu počas jari prišla do RV a spolu s nami tvorila jeden tím. Nespomínam si, že by sa v nejakom zápase vzdala. Keby bola trénovala toľko čo my, mohla byť v pravej tridsiatke. Možno aj vyššie. To už teraz ťažko povedať. Po skončení súťaže družstiev sme ju nevideli. O rok si ju tréner zavolal znova. Neľutujem, že ku nám patrila. Veľa ľudí ju vôbec nepoznalo a preto si mysleli, že zápas s ňou vyhrajú. "Veď je na konci rebríčka", hovorili si. Ale ona porazila aj takýchto namyslencov. Po dvoch rokoch úspešnej spolupráce sme ju už nikdy nevideli. Je mi ľúto, že sme sa súťaže družstiev už nezúčastnili. Je mi ľúto aj to, že Niku nikto neobjavil. Mohli ju zobrať na športovú školu, mohla dostať štipendium a teraz mohla byť v našej reprezentácii. Súdim podľa toho, ako hrala v štrnástich. Vo svete aj na Slovensku sa skrýva veľa takýchto príbehov. Niektorí majú šťastie. Sú v správnom čase na správnom mieste, a nejaký bohatý pán s autoritou si ich všimne. Ľudia s talentom predsa žijú aj na východe republiky! Toto by si mali niektrorí uvedomiť. Nie sme nič menej kvôli tomu, že nie sme z Bratislavy. Niekedy toho dokážeme oveľa viac! Človek by sa nemal posudzovať podľa rasy a ani podľa miesta bydliska... Niektorí to žiaľ, robia aj v 21.storočí...

Lucia Motyková

Lucia Motyková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

bosé nohy, vírivé myšlienky, stratené spomienky, váha prítomnosti a ťarcha budúcnosti spojená s radosťou žitia, kopou zábavy a prežúrovanými nocami :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu